https://khazanahpenawar.wordpress.com/2015/08/09/ubat-resdung-paling-berkesan/

Sunday 13 September 2015

Filled Under:

PANAS!! Ketua Chef Berang Apabila Pesakit Tinggalkan Tulang Babi Dalam Mangkuk Hospital (4 GAMBAR)


%^Seorang lelaki memuat naik beberapa gambar sisa makanan yang dipercayai babi, dibawa oleh ahli keluarga pesakit di sebuah hospital tersebar di laman sosial.

Ghazali, Ketua Chef di sebuah hospital di Perak berkata, kakitangannya mengesan sisa-sisa makanan (tulang) babi di dalam mangkuk/pinggan yang disediakan oleh pihaknya pada sebuah hospital kerajaan di negeri itu.

"Semua pesakit telah disediakan makanan oleh pihak hospital. Jadi tidak perlulah membawa daging babi dan tinggalkan tulang babi dalam mangkuk kerana mangkuk itu akan digunakan oleh pesakit lain yang beragama Islam. Tak pasal-pasal kami kena samak!" katanya pada 12 September, 11.46 petang.




Menjelaskan dakwaan netizen kononnya tulang itu bukan tulang babi, Ghazali berkata, sebagai seorang tukang masak, sudah pasti mereka tahu membezakan tulang haiwan yang dimasak.

"Tulang babi dan tulang ayam, cerah warnanya. Takkanlah tukang masak tak boleh membezakan tulang dari ayam atau binatang yang besar?" katanya.

Bagaimanapun, nama hospital terbabit tidak didedahkan berikutan bimbang akan mencetuskan perasaan panik para pesakit. - THEHYPEMEDIA.COM




5 comments:

  1. Sikap kurang ajar sesetgh bangsa ni yg buatkan org melayu marah.. mereka tidak menghormati agama org lain..

    ReplyDelete
  2. Kalau kakitangan hospital marah nt dia org buat laporan kt kementerian kesihatan ckp kakitangan hospital kurangajar xmesra maki dia org padahal sikap dia org yg mcm lahanat....mentang2 la menteri kesihatan bangsa dia...boleh jerr dia buat ikot suka dia....

    ReplyDelete
  3. ape sush...msk je dging lembu...bgi cincng halus pnye...bkn dia owg tau...hmm....x rty nak hormat lansong...ko msok hspatl bkn ko seowg je...nk mkn bnda tu tnggu kluar dlu hsptl...

    ReplyDelete
  4. benda ni simple. xpyh samak2 bagi terus jer dgn cina tu, lpstu bagi warning ngan dorg. xpyh la nak gambar2 and buat kecoh dimedia. suka ker buat perang di media and kutuk2 cina? this thing can be settle, as a muslim u should know how to handle this in a muslim's way. ask urself are u a muslim? is this the way muslim's behaviour?

    ReplyDelete
  5. Berdoa ke pada Allah agar memberi hidayah kepada pihak tersebut seperti Nabi Muhammad memohon kepada Allah agar memberi hidayah kepada Abu Lahab atau Umar Al-Khatab.....

    ReplyDelete