https://khazanahpenawar.wordpress.com/2015/08/09/ubat-resdung-paling-berkesan/

Friday 11 September 2015

Filled Under:

5 Gambar Terbaru Adik Yaya Mangsa Dera Ibu Tiri Dan Bapa Kandung Sehingga Patah 13 Tulang Selepas 2 Bulan...

$%Kisah adik Yaya yang menjadi mangsa kekejaman ibu tiri durjana dua bulan lalu harus diambil iktibar oleh setiap pasangan jangan lah sudah ada kehidupan baru anak pula di abaikan, ini lah nasib yang menimpa adik Yaya setelah bapa nya berpisah dengan ibu nya dan berkahwin lain.


Ibu tiri yang pada awal nya penyayang telah menjadi kan diri ada Yaya diselubungi sejarah hitam yang mana adik Yaya di dera tanpa belas kesihan oleh ibu tirinya.


Tiada apa yang diharapkan buat kanak-kanak berusia lima tahun yang menjadi mangsa dera hingga patah 13 tulang, selain disatukan dengan ibu kandungnya, Sanaa Ab Malek .

Adik Yaya Kini 
Ibu Kadung Yaya 
Ibu Tiri Durjana 
Apa yang lebih mengembirakan, kanak-kanak malang Nur Zuliana Zaa’ra yang lebih dikenali sebagai adik Yaya bakal menyambut Aidilfitri bersama ibunya apabila dibenarkan pulang ke rumah selepas  lebih dua minggu dirawat di  Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu, Kelantan.

Ini berikutan hak penjagaannya kini diserahkan kepada Sanaa.

Perintah itu diperolehi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kelantan daripada Mahkamah Majistret Pasir Mas agar hak penjagaan sementara diserahkan kepada ibu kandungnya.

Pengarah JKM Kelantan, Mohamad Hanafi Maulud berkata perintah itu dibuat mengikut Seksyen 25 (2) (b) Akta Kanak-Kanak 2001 di mana mahkamah boleh mengarahkan supaya kanak-kanak yang di dera diletakkan dalam pemeliharaan seseorang yang layak dan sesuai.

Kini hidup Yaya kembali tenang dan ceria bersama ibu nya setelah dua bulan peristiwa hitam dalam hidup nya dan semoga adik Yaya terus menjadi anak yang baik dan berjaya dunia dan akhirat.

Jelasnya, dalam kes adik Yaya, ibu kandung merupakan individu paling layak menjaganya.




sumber asal




0 comments:

Post a Comment